24 november 2013

19.25 Tillbaka

Sitter på ett kyligt tåg, påväg tillbaka till Stockholm efter en helg hemma i Katrineholm. Har vart en bra helg men även en jobbig helg.
Min älskade farfar har åkt på en infektion i kroppen så han har legat på sjukhus sen i torsdags. Det gör så ont i mig att se honom må dåligt. Jag önskar att jag kunde hjälpa honom, min starka farfar. Det finns ingen som honom. Tänk att han först fick vara både pappa och mamma på samma gång åt min pappa och nu är han min farfar. Den som jag alltid har haft där. Den enda.
Min mormor gick bort när jag var väldigt liten, min farmor och morfar fick jag aldrig chansen att lära känna. Och dom fick aldrig chansen att lära känna mig, men jag hoppas att dom finns där uppe och ser ner på mig med stolthet i blicken. Att dom tänker det där är mitt barnbarn det.

Men tillbaka till min helg. I fredags plockade mamma upp mig kvart i sju ifrån stationen, strax efter sju kom Frida och hennes kille på middag. Mamma bjöd på hennes fantastiskt goda lasagne. Vi tittade på idol under kvällen och hann även med att skratta åt en hel del roliga klipp. Självklart hann vi med att prata en hel del också som dom snackpåsar vi är!
Nu har jag hunnit landa i Stockholm igen, ätit thaimat och en bit mörk choklad.
Ikväll skulle jag behöva min favorit famn och krypa upp i. Saknar C så att jag håller på att bli galen.
Ha en fortsatt trevlig söndagskväll.
/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng in en kommentar om du har något på hjärtat!