17 maj 2013

08.43 perfektion, vad är det?

Det är konstigt hur man alltid jämför sig med alla andra, hur man aldrig kan vara nöjd med sig själv. Man hittar alltid en massa fel och brister. Som ingen annan ser. Det sitter i våra huvuden. Jag kan inte säga att det är så för alla, men för många av mina kompisar så handlar det om att dom alltid försöker vara "perfekta".

Varför kan man bara inte nöja sig med hur man ser ut nu för tiden? Allt handlar verkligen om utseende.

Det är hemskt men sant.

Men jag vill bara säga att även om jag också strävar efter att försöka se bättre ut så vill jag att folk ska vara nöjda med sig själva. Jag vill att mina vänner ska kunna se sig själva genom mina ögon så att dom ser hur vackra dom är.

Det är svårt att få ett bra självförtroende men för att få ett bra självförtroende måste man ha en bra självuppskattning.

Jag ska försöka öppna ögonen och sluta jämför mig med alla andra, för jag är inte som alla andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng in en kommentar om du har något på hjärtat!