30 december 2012

18:09 2012 går mot sitt slut.

Att försöka summera det här året känns ganska långt. Så jag får försöka skriva det lite kort.

Förra året i december så var jag fruktansvärt kär. Jag var lycklig som hade träffat en underbar kille.
Mars 2012 tog min glädje slut. Jag bröt benet och slet av mig ledbandet första dagen på en veckas semester. Veckan spenderades istället på sjukhuset i Östersund.
I maj försvann all min glädje och jag lämnades med ett krossat hjärta. Klarade även körkortet den månaden och det gjorde mig något gladare.
Några veckor senare kändes livet något bättre då jag äntligen fick börja använda benet och foten som vanligt igen. Jag fick äntligen börja gå och det kändes fantastiskt efter att ha hoppat på kryckor i nästan 10 veckor.
Sommaren flög förbi och jag umgicks med två fantastiska tjejer, speciellt en tjej som jag kom riktigt nära. Vi festade, var ute i stallet, låg hemma och solade vid min pool.  Precis som en sommar ska vara. Jobbade även hela sommaren på hemtjänsten, det var en upplevelse och en erfarenhet jag alltid kommer bära med mig. I Augusti stack en tjejkompis och jag iväg till Kos för att åter igen uppleva partylivet och det underbara vattnet på ön. Vi träffade många härliga människor och levde loppan där i en vecka. Samma månad flög min bästa kompis iväg till Australien och nu har han snart varit iväg i ett halvår. Jag har aldrig saknat någon så mycket som jag saknar honom.
September flög förbi och jag spenderade mesta tiden ute i stallet och i sängen, sjuk.
Oktober, november och december har varit ett par riktigt röriga månader. Mycket har hänt. Jag har fått gå igenom mycket. Mycket har varit mitt fel och mycket annat har varit andras fel. Jag har varit väldigt arg vissa stunder och väldigt ledsen andra stunder. Men även dom här månaderna så har det funnits glädje.
Men ur allt så lär man sig alltid någonting och man växer i sig själv. Man blir en starkare person.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng in en kommentar om du har något på hjärtat!