25 januari 2012

16:30 Tankar

Hur ska man göra när man har massor att säga men inte får fram ett ord? Jag är en person som ofta hamnar i dom situationerna, jag har många och mycket tankar om olika saker. Men sen vet jag inte alltid hur jag ska få fram det. Jag önskar att jag bara kunde öppna mig mer, släppa in folk. Mer nära än vad jag redan gör. Jag vill kunna säga vad jag känner och tycker. Istället för att bara vara tyst.
Jag har kunnat göra det förut, men nu har det kommit någon slags spärr. Någon spärr som egentligen inte ska vara där. Men den bara finns. Den har kommit nyligen, för jag har inte känt den förut.
Vissa saker tar väl lite längre tid att lära sig att hantera än andra. Men nu vill jag verkligen lära mig att prata. Jag vill inte förlora någon på grund av mig själv, på grund av att jag inte kan vara "öppen".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng in en kommentar om du har något på hjärtat!